LEAD THE TALENT

7. nov, 2022

Dansk Stålmontage i projektsamarbejde med unge akademikere

Dansk Stålmontage deltager i et projektforløb sammen med konsulentvirksomheden Lead The Talent og 5 unge akademikere

Dansk Stålmontage er i en stor udviklingsproces fra at være en ren produktionsvirksomhed til at være med i hele processen hos kunden. Denne udvikling har medført, at der ses en stigende efterspørgsel fra virksomhedens kunder. “Vi ser behovet for at sætte nye kompetencer i spil og drage nytte af vores udvikling, og vi har derfor kigget marketingsvejen. Vi har ikke før haft en intern marketingsafdeling og benytter i dag ekstern markedsføringshjælp” lyder det fra virksomheden.

Projektet bygger på en problemstilling givet af Dansk Stålmontage som talenterne arbejder med under forløbet. Konceptet er at anvende forskellige kompetencer for at løse problemstillingen i virksomheden. Teamet består af 5 akademikere med forskellige baggrunde indenfor grafisk design, strategisk marketing og teknisk ingeniør viden.

Konceptet Lead The Talent

Konsulentvirksomheden Lead The Talent kontaktede Dansk Stålmontage og tilbød virksomheden muligheden for at deltage i dette tværfaglige projekt, hvor de unge akademikere skal sætte deres erfaringer og viden i spil for at løse den aktuelle case i virksomheden, som skal bidrage til en stærkere markedsføringsstrategi og nyt marketingsmateriale. “Muligheden for at være en del af High Potentials forløbet, der er et talentudviklingsforløb på 12 uger, tiltalte os meget,” udtaler virksomheden. “Konceptet i at skabe en bro mellem konsulentvirksomheden, de unge talenter og vores virksomhed giver rigtig god mening for os.” Dansk Stålmontage går meget op i hjælpe hvor de kan og har tidligere haft både folkeskoleelever i brobygning, og har gennem årene haft mange lærlinge i virksomheden. “Hos Dansk Stålmontage har vi generelt meget stor fokus på sociale ansvar,” fortæller virksomheden.

Lead The Talent er et forløb, der handler om at spotte og udvikle unge ledertalenter i praksis med mangfoldighed som et nøgleord til innovation og vækst i virksomheder. I forløbet bliver talenterne matchet med en virksomhed med henblik på at skabe en konkret forretningsmæssig værdi. Omdrejningspunktet i forløbet er at løse en given case ude i en virksomhed, som selv sammensætter sit team af talenter.

I fællesskab skal vi styrke hinanden

Dansk Stålmontage er i en omstilling fra at være en virksomhed, der har fungeret som underleverandør til en virksomhed med fokus på at levere en komplet løsning – fra design til montering. Herigennem har Dansk Stålmontage haft et tæt samarbejde med flere af sine kunder, som har fokus på bæredygtighed og som tager stor del i den grønne omstilling. “Det er spændende at tage del i projekter, hvor nytænkning er i fokus og hvor der arbejdes på at finde mere bæredygtige løsninger. Det er også vigtigt for os som virksomhed at tage del i sådanne rejser med vores samarbejdspartnere,” lyder det.

I september kunne Dansk Stålmontage så endelig sige velkommen til det håndplukkede team bestående af 5 akademikere med forskellige uddannelser og kompetencer, som virksomheden ser, kan være med til at skabe et godt resultat og samarbejde. “I fællesskab skal vi i virksomheden sammen med teamet udvikle en plan for at styrke vores marketingsstrategi og udarbejde konkrete marketingsindsatser, som sikrer Dansk Stålmontage et mere strømlinet udtryk,” lyder det fra Dansk Stålmontage. Omstillingen virksomheden gennemgår på nuværende tidspunkt, hvor der tilbydes komplette løsninger til kunden, giver nye muligheder og virksomheden kigger flere veje.

“Vi er spændte på at følge projektet og de unge talenter. Vi ser frem til at følge udviklingen i vores fælles samarbejde og se hvad forløbet bringer med sig, både for os, men især også for talenterne og den erfaring de tager med sig videre” afslutter virksomheden.